Sign In

 

 

Herkes Oyun Yapabilir mi?Herkes Oyun Yapabilir mi?4952018-07-31T09:38:00Z 31.7.2018 09:38:00Bilge Adam<div class="ExternalClassEACD0E4C3F904C4BADA2EBC08B3968CD"><p>Bilgisayar oyunları yaratmaktan bahsedince çoğu kişinin aklına yüzlerce kişinin çalıştığı <b>Sony</b> veya <b>Electronic Arts</b> gibi dev stüdyolar gelir. Fakat bağımsız geliştiriciler yani <strong>Indie</strong>'ler de büyük oyunlar yaratabilir. Genelde mütevazı bütçelere sahip bu küçük gruplar, yaratıcılıklarını yatırımcı baskısından uzak bir şekilde sergileyebiliyor. Popüler çiftlik simülatörü <strong>Stardew Vallery</strong> ve kaotik işbirliği oyunu <strong>Overcooked</strong>, yatak odalarında geliştirilen oyunların da <strong>BAFTA</strong> ödülleri kazanabileceğine birer örnek.</p><p>BBC Newsbeat Muhabiri <strong>Alysia Judge</strong>, <strong>İsveç</strong>'in içlerinde yer alan ormanları ziyaret ederek, dünyanın dört bir yanından oyun geliştiricileri bir arada çalışmak için davet eden <strong>Stugan</strong> programının katılımcılarıyla konuştu. Üç ekibe de tek bir soru soruldu: <strong> <em>"Herkes oyun yapabilir mi?"</em></strong></p><p> <strong>"KÜÇÜK OYUNLARLA BAŞLAYIN"</strong></p><p> <strong>BBC Newsbeat</strong>'e konuşan <strong>Mark Backler</strong>, <em>"Geliştirici olmak isteyen oyuncular genelde <strong>World of Warcraft</strong> veya <strong>Final Fantasy</strong> gibi oyunlar yapmak istiyor"</em> diyor ve ekliyor: <em>"Ama bu tür oyunları yapmak için yüzlerce, bazen binlerce kişilik ekipler ve yıllara yayılan bir zaman gerekir. "Bu yüzden küçük oyunlarla başlamanız gerek."</em></p><p>Yarattığı <strong>Lost Words</strong> oyunu, günlüğünün sayfalarında hayal dünyasına dalan bir kızın hikâyesini anlatıyor. Oyunu geliştirmeye tek başına başlayan Mark, süreç içerisinde yetenekli yazarlar, tasarımcılar ve programcılardan oluşan sağlam bir ekip kurdu. Ekibe Tomb Raider'ın yeni oyunlarından birinin yazarlarından Rhianna Pratchett de dahil oldu. <strong>Spiral Circus</strong> gibi bazı indie stüdyolar ise daha da küçük ekiplerle çalışıyor.</p><p>Bilim adamı <strong>Dominic Clarke</strong> ve sanatçı <strong>Tom Mead</strong>, Ekim ayında işlerini bırakarak ilk oyunlarını geliştirmek için bir araya geldi. Dominic, oyun geliştiriciliğinin temellerini öğrenme sürecinde olan insanlara eğlenmek için <strong> <em>"bir şeyler yapmasını"</em></strong> tavsiye ediyor: <em>"İnsanların hayran kalacağı multiplayer oyunlar yapmak zorunda değilsiniz. Topları etrafa iteceğiniz saçma oyunlar yaratarak başlayın. Pratik yaptıkça öğreneceksiniz."</em></p><p> <strong>OYUN MOTORU SEÇİN</strong></p><p>Büyük stüdyolarla iki kişilik ekiplerin ortak noktası, ikisinin de oyun motoru kullanması. Oyun motoru, oyunun oynanabilmesini sağlayan ana yazılımdır. Bir <strong>Lego </strong>seti gibi düşünün. Piyasada farklı setler var ve her setle çeşitli yapılar yaratılabiliyor. Oyun motorunun içinde bir oyunu yaratmak için gereken grafikler, animasyonlar, programlar, yapay zekâ gibi araçlar bulunur.</p><p>Dominic oyun geliştiriciliğine başlayanların önce <strong>Scratch</strong>, <strong>Sencyl </strong>veya <strong>Twine </strong>gibi basit motorlara yönelmesini öneriyor: <em>"Birkaç oyun yaptıktan sonra <strong>Unity </strong>veya <strong>Unreal </strong>gibi daha gelişmiş motorlara yönelebilirler. <strong>GameMaker </strong>da güzel bir motor ve iki kategorinin arasında yer alıyor, bu da iyi bir seçim olabilir."</em></p><p> <strong>BAŞKA BİR ŞEY ÜZERİNE EĞİTİM ALMAKTAN KORKMAYIN</strong></p><p>Oyun geliştiriciliğinde sıkı bir oyuncu olmamak bir avantaj olabilir. <strong>New York Times</strong>'a konuşan efsanevi oyun geliştiricisi, <strong>Super Mario</strong>'nun yaratıcısı <strong>Şigeru Miyamoto</strong> sadece oyuncu olmanın ötesinde özelliklere sahip kişilerle çalışmaktan hoşlandığını, <strong> <em>"farklı ilgi alanları ve yeteneklere sahip tasarımcılarla çalışmayı"</em></strong> tercih ettiğini söylemişti. Bunun arkasındaki neden ise en iyi sanatın eskilerin kopyasını yapan değil yeni şeyler ortaya çıkaran sanat olması.</p><p>Cadılık üzerine <strong>Grimoire </strong>adlı bir oyun tasarlayan bağımsız olun geliştiricisi <strong>Emily Mulgrue</strong>, <em>"Eğer iki oyundan öğeleri alıp yeni bir oyunda birleştirirseniz ortada sınırlı fikirler ve vasat altı bir oyun olur" </em>diyor ve ekliyor: <em>"Başarılı oyunlardan parçalar almak yerine geliştiriciler kültür, sinema, bilim ve doğadan ilham almalı. Oyun geliştiricisi olmak için oyun üzerine eğitim almanıza gerek yok. Hatta geliştirici olmanıza bile gerek yok. Gerçi teknik olarak oyun geliştirmeye başladıktan sonra size geliştirici deniyor!"</em></p><p> <strong>DESTEK ALIN</strong></p><p>Bağımsız geliştiriciler genellikle izolasyon içinde çalışır. Fakat benzer fikirlere sahip insanlarla aynı mekânda çalışmak da mümkündür. Çevrimiçi gruplar duygusal ve teknik destek sunarken <strong>Stugan</strong> türü programlar da dünyanın farklı bölgelerinden insanları bir araya getirerek gerçek dünyada dostluklar kurmalarını sağlar.</p><p>Dominic, <em>"Eğer oyun geliştiriciliğiyle ilgileniyorsanız yaşadığınız şehirde topluluklar ve onların düzenlediği buluşmalar olabilir"</em> diyor ve ekliyor: <em>"Oyun toplulukları çok sevecen ve kucaklayıcıdır. Kimse sizi dışlamaz."</em></p><p><em>Haber: Alysia Judge</em><br><em> ​Kaynak: <a href="https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-45007077" target="_blank" style="text-decoration:underline;"><span class="ms-rteForeColor-8" style="text-decoration:underline;">BBC Türkçe​</span></a></em></p></div>herkes-oyun-yapabilir-mihttp://www.bilgeadam.com/blog/Lists/Photos/PostImages/oyun-gelistirme.jpgBBC Newsbeat Muhabiri Alysia Judge, İsveç'in içlerinde yer alan ormanları ziyaret ederek, dünyanın dört bir yanından oyun geliştiricileri bir arada çalışmak için davet eden Stugan programının katılımcılarıyla konuştu. Üç ekibe de tek bir soru soruldu: Herkes oyun yapabilir mi?greenYazılım

Yazara Soru Sor




SORU GÖNDER